Blog indlæg

Afspejler din hjemmeside dig? Og hvorfor er det så vigtigt?

Først og fremmest – hvorfor er det så vigtigt, at du har en hjemmeside?
Din hjemmeside er din virksomheds online brochure og ansigt udadtil. Det er ofte her dine kunder kigger og søger information om dig, inden de handler med dig. Har du ikke en hjemmeside risikerer du derfor, at miste kunder. Modsat, kan du også få nye kunder, hvis du har en hjemmeside (som selvfølgelig giver et troværdigt afsenderbillede, så dine kunder har tillid til dig). Herudover arbejder din hjemmeside for dig 24/7 og du kan på den måde altid være der, for dine kunder.

Hvad skal din hjemmeside kunne?
Først og fremmest skal din hjemmeside give dine besøgende et troværdigt afsenderbillede og en god brugeroplevelse.

Vi kender det alle – kommer vi ind på en hjemmeside, hvor teksterne er fyldt med stavefejl – så bliver vi skeptiske og forlader siden. Det samme gør sig gældende hvis din hjemmeside er for langsom. Det tager gennemsnitligt dine kunder 2-3 sekunder, at beslutte om de vil blive på din hjemmeside eller ej. Så har din hjemmeside lange load tider vil den ofte blive skippet, allerede inden dine besøgende, har set indholdet. Og det er da skide ærgerligt, når nu du har en super fed hjemmeside og en masse, at tilbyde dine besøgende.

Herudover er det vigtigt, at din virksomheds værdier og budskaber skinner igennem – dette er et område, som mange hjemmesideejere ofte ”glemmer”. Når vi som forbrugere handler på nettet, handler vi ikke kun produkter, men også værdier. Værdier som vi kan identificere os med og som bidrager til vores identitet. Din virksomhed er helt sikkert ikke som alle de andres – derfor skal din hjemmeside selvfølgelig heller ikke være som alle de andres.

Dette er blot et par, af de mange overvejelser du skal gøre dig omkring din hjemmeside, hvis du ønsker, at få størst muligt udbytte af din digitale tilstedeværelse.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *