DesignByGrundahl

Case

Skræddersyet webshop løsning med unikke features

Udvikling af brugervenlig webshop løsning med features, som forbedrer købs- og brugeroplevelsen.

Anne-Sofie Grundahl Krab er grundlæggeren af DesignByGrundahl. Efter at have designet og produceret sin egen tøj kollektion, manglede Anne-Sofie en webshop til at sælge produkterne fra. Anne-Sofie og holdet bag havde flere specifikke ønsker til både layout og funktioner. Herudover var det vigtigt, at de selv kunne håndtere den daglige drift – herunder simple ændringer, oprettelse af produkter, rabatkoder m.m.

Strategi

Målet har været at skabe en webshop løsning, som imødekommer målgruppens krav til en moderne e-handelsplatform. Der har været fokus på at integrere features, som kan bidrage til den gode brugeroplevelse og webshoppens konvertering af de besøgende.

Hjemmeside

Webdesignet tager udgangspunkt i målgruppen og der har været fokus på, at minimere “støj”. Derfor er der anvendt en meget neutral farvepalette med sorte, hvide og grå nuancer. På desktop-versionen har vi opsat en mega-menu, som skal være med til at skabe et hurtigt overblik over shoppens varekategorier. Der er blevet lagt vægt på at skabe en god og ensartet brugeroplevelse uanset om webshoppen besøges fra pc, mobil eller tablet.

Features

Webshoppen har flere forskellige features, som skal være med til at simplificere kunderejsen og give en god købsoplevelse. Vi har blandt andet opsat en Preorder-funktion, som gør det muligt for kunder at forudbestille produkter. Herudover er der opsat en favorit-funktion, Gavekort, Insta-feed, nyhedsmail tilmelding med sign-up rabat og ikke mindst en filtreringsfunktion, hvor kunder kan filtrere varer på flere parametre: farve, størrelse og varekategori.

Andre cases