Kursuscenter Knudshoved

Case

Rebranding af Kursuscenter Knudshoved med ny visuel identitet samt hjemmeside.

Visuel rebranding af DSBs Kursuscenter Knudshoved, med målet om at skabe en unik identitet der adskiller sig fra DSBs øvrige brand.

Kursuscenter Knudshoved er et moderne kursus- og konferencecenter, som er beliggende i den gamle stationsbygning på Knudshoved halvø ved Nyborg. Kursuscenteret er officielt en del af DSB, men stedet servicerer i dag en bred skare af virksomheder. Kursuscenterets gamle logo og hjemmeside var lavet i overensstemmelse med DSBs brandidentitet og den genkendelige røde DSB-farve var gennemgående. 

Målet har været at give stedet en ny og selvstændig identitet. Den nye visuelle identitet byder på farver, som adskiller sig markant fra den røde DSB-farve, og som i højere grad repræsenterer alt det som Kursuscenter Knudshoved står for. Til hjemmesidens forside har vi fået produceret en drone-video, med formålet om at give de besøgende en fornemmelse af stedets unikke omgivelser. Udover visuel identitet, logo, hjemmeside, video og tekstforfatning, har vi også stået for helt nye menu- og vinkort.

Strategi

Denne rebranding, har i høj grad handlet om det visuelle. Målet har været fornyelse med ønsket om at skabe en unik identitet for Kursuscenter Knudshoved, som sit eget sted og ikke blot som en del af DSB. For at gøre dette startede vi med at definere hvordan virksomheden fremadrettet ønsker at positionere sig på markedet. Denne rebranding har berørt virksomhedens brand- og digitale identitet, tonen i kommunikationen, samt brugeroplevelsen på hjemmesiden, som er et centralt element for virksomhedens forretning.

Brand

Kursuscenter Knudshoveds virksomhedsidentitet kommunikerer sameksistensen mellem det moderne og traditionelle på en afbalanceret måde. Disse træk kommer til udtryk i virksomhedens visuelle identitet og logo. Der anvendes en blød, sjov og moderne typografi, som i samspil med de mere traditionelle og afdæmpede brandfarver skaber balance.

Hjemmeside

Oplevelsen på den tidligere hjemmeside blev påvirket af en rodet struktur og store mængder indhold. I samråd med Kursuscenter Knudshoved fik jeg ryddet op i mængden af information, samt skabt et nyt og mere intuitivt sitemap. Designet er udviklet med henblik på målgruppen, hvor både desktop- og mobilversionen blev prioriteret. Resultatet er en hjemmeside med klarhed i kommunikationen, hvor den visuelle identitet bakker op om brugeroplevelsen. 

Andre cases