SEO

​Få mere organisk trafik på din hjemmeside med SEO

Øget synlighed, mere trafik og flere kunder med SEO

Vil du have muligheden for, at ligge i toppen af Googles organiske søgeresultater? Hos Inno web får du din hjemmeside analyseret og efterfølgende optimeret, efter de gældende faktorer for søgemaskineoptimering.

Trænger din hjemmeside til,
at blive søgemaskineoptimeret?

Søgemaskineoptimering er en yderst omfattende disciplin, da Google har over 200 faktorer de ranker din hjemmeside ud fra i søgeresultaterne og samtidigt ændrer disse faktorer sig hele tiden. Det er derfor meget vigtigt, at din hjemmeside er optimeret, ellers kommer du med garanti ikke til, at ligge i toppen af Googles søgeresultater.

Før selve optimeringen af hjemmesiden begynder, starter jeg med, at lave en søgeordsanalyse og udfra denne er SEO strategi. Med en strategisk og gennemtænkt tilgang er der større mulighed for, at blive rangeret højere i søgeresultaterne. Dette giver ligeledes større mulighed for, at blive eksponeret for potentielle kunder og dermed øge konverteringensraten. 

SEO på den rigtige måde

Overordnet set findes der to typer SEO, nemlig Black hat og White hat. Forskellen på disse to er, at Black hat IKKE overholder søgemaskinernes retningslinjer, hvorimod White hat overholder disse retningslinjer. Hvorfor er det så vigtigt, at gøre det på den rigtige måde? Ganske enkelt fordi Google straffer Black hat metoden i høj grad og du kan derfor risikere, at din hjemmeside forsvinder fra søgeresultaterne. ​

Søgeordsanalyse

Inden selve optimeringen begynder laver jeg en grundig søgeordsanalyse, så jeg finder frem til de helt rigtige søgeord for dit website. Overordnet set findes der tre niveauer for søgeord. Niveau 1 kan eksempelvis være "Tøj". På niveau 2 uddybes der lidt til f.eks. "Dametøj" og sidst på niveau 3 specificeres der yderlige til "Adidas dametøj". Oftest er det en god idé, at benytte flest søgeord fra niveau 3, da der generelt set er mindre konkurrence på disse søgeord og dermed øges din chance for en topplacering i søgeresultaterne.​

Linkanalyser og linkbuilding

Linkbuilding består overordnet set af 3 former for links: Interne links, eksterne links og backlinks. Interne links er de links der er internt på din hjemmeside, som guider brugeren rundt på sitet. Eksterne links, er links som går fra din hjemmeside til andre eksterne hjemmesider. Backlinks er når en ekstern hjemmeside har et link til din hjemmeside. Linkbuilding er endnu en vigtig faktor når det kommer til søgemaskineoptimering og jeg sørger derfor for, at kigge på både den interne og eksterne del når jeg optimerer din hjemmeside. ​

SEO tekster

Indholdet på din hjemmeside er en en vigtig faktor når det kommer til SEO. Derfor skal dit indhold være originalt, godt formuleret, tilpasset til dine søgeord og af en vis længde. Herudover skal der bl.a. også tages højde for alt-tekster på dine billeder, URL strukturen, skriftstørrelse, overskrifter, title tag og meta beskrivelser.

Hastighedsoptimering

I dag tager det gennemsnitligt kunden ca. 3-4 sekunder og beslutte om de vil blive på din hjemmeside eller ej. Det betyder, at hvis din hjemmeside loader for langsomt, har du tabt kunden allerede før de har set sitet. Hastigheden er derfor også en vigtig faktor for søgemaskinerne. For store billeder eller rodet programmering/opsætning er elementer der kan være med til at sænke hastigheden på en hjemmeside.

Struktureret tilgang

Jeg optimerer altid ud fra en struktureret tilgang for på den måde, at kvalitetssikre hele hjemmesiden. Jeg gennemgår den generelle struktur på sitet og sikrer at alle sider i navigationen kan blive fundet af søgemaskinerne.​