SoMe annoncering

Med professionel SoMe annoncering på kanaler som Facebook og Instagram har du rig mulighed for, at synliggøre din virksomhed og dine produkter ved hjælp af målrettede annoncer.

Målrettet SoMe annoncering

Øg relevansen med målrettet SoMe annoncering

Inden du begynder at producere tonsvis af indhold til de sociale medier, som du tror er relevant for din målgruppe, så kan det være en god idé at stoppe og undersøge hvem din målgruppe egentligt er og hvad der er der interesserer dem. Når vi taler sociale medier handler det i høj grad om, at gøre sig relevante for målgruppen ved, at producere indhold som tager udgangspunkt i deres hverdag og interesser. Ved at dele relevant og modtagerorienteret indhold får du skabt en relation til dine potentielle kunder. Så selvom disse potentielle kunder, ikke nødvendigvis er klar til at købe dine produkter lige nu, så har du altså en klar fordel over dine konkurrenter, når brugerne er så langt på deres købsrejse, at de er klar til at købe produktet. Du kan via Facebooks og Instagrams annonceringsværktøj målrette din annoncer mod specifikke segmenter af din målgruppe og på den måde sørge for, at dine annoncer kun bliver eksponeret for relevante personer. 

SoMe indholdsstrategi

Mulighederne for annoncering på de sociale medier er mange og hvad der er den rette løsning for dig afhænger af dine mål. Retargeting, leadgenerering, øget trafik og anskaffelse af flere følgere er blot nogle af mulighederne. 

Ofte kan det være en god idé, at udarbejde en SoMe indholdsstrategi, baseret på virksomhedens mål og ambitioner. Hertil vælger man ofte, at opsætte en indholdskalender, for hvornår virksomheden skal dele indhold, hvilket indhold der skal deles og på hvilke kanaler.

Jeg står altid klar med råd og vejledning, baseret på din virksomhed og målgruppe

Facebook

Facebook er meget populær når det kommer til SoMe annoncering og det er ikke uden grund. Det er nemlig en rigtig effektiv salgskanal, når blot den anvendes korrekt.

Instagram

Instagram anvendes ofte til virksomheder med yngre målgrupper og faktisk bruger flere og flere Instagram. Ligesom Facebook, kan Instagram være en rigtig god salgskanal, hvis anvendt korrekt.

LinkedIn

LinkedIn kan med fordel anvendes hvis dine produkter og services er rettet mod B2B kunder. Via LinkedIn har du mulighed for, at rette dit indhold mod specifikke segmenter og relevante personer.

Fastsættelse af mål

Udarbejdelse af content

Løbende optimering

Målgruppeanalyse

Opsætning af annoncer

Gennemgang af resultat

SoMe annoncerings processen

Målrettet og resultatbaseret SoMe annoncering

Først og fremmest fastlægger vi målet for annoncering – ønsker i at skabe brand awareness, flere kundehenvendelser, øget salg i webshoppen eller noget helt fjerde? Når målet er defineret, fastsætter vi budgettet og annonceringsperioden. Herefter udarbejder jeg en målgruppeanalyse, så vi sikrer at kommunikationen og annonceinholdet henvender sig til målgruppen. Når vi styr på målgruppen, udvælges annonceindholdet, herunder tekst, billeder, og eventuelle videoer. Når indholdet er fastlagt, begynder selve opsætningen af kampagnerne. Jeg sørger for løbende, at analysere og eventuelt optimere, så vi på den måde sikrer at i får mest muligt ud af kampagnen. Når kampagnen er slut, tager vi sammen en gennemgang af resultaterne.

Få en gratis og uforpligtende snak om dine muligheder for SoMe annoncering

+45 60 19 40 54
mail@inno-web.dk